۱۳۸۹ آبان ۲۲, شنبه

گزارش نشست ادواري آبان ماه 89 شوراي اداري (ح س م ا) تهران ايران

ساعت 11 قرار بود كه به محل جلسه كه منزل يكي از دوستان بود ، برسم !  كمي دير شده بود . ساعت يك ربع كم دوازده بود كه حركت كردم. درراه خدا، خدا مي كردم كه مورد نكوهش دوستان قرار نگيرم. هرچند كه جلسه ساعت 1.30 دقيقه ي بعد از ظهر برگزار مي شد ،ولي با تمام اينها قرار بود كه من زودتر براي استقبال از استاد در محل تشكيل جلسه حاضر باشم.
       در راه زنگ زدم به آقاي رضايي و از آمدن نيامدن ميهمانان پرسيدم. خدا را شكر كه هنوز كسي نيامده بود و بنده اولين كسي بودم كه مي رسيدم . ديگر بدقولي دوستان  عادت روتين مهاجرين در ايران شده ! يادتان باشد !كه اگه قرار بود جلسه اي را تشكيل دهيد هميشه يك ساعت زودتر زمان آن را قرار دهيد.چون دوستان  ديگرعادت دارند كه اگر ساعت يك جلسه بود ساعت دو آنرا مي خوانند آخر، بقيه هم دير ميآيند. به هر صورت...
     فضا آماده بود، آقاي رضايي به استقبال بنده آمدند. همان فرهنگ اصيل افغاني كه ميهمان را موقع ورود استقبال مي كنند و در زمان خروج مشايعت مي كنند . واقعا سنت خوبي است. نمي دانيد كه چقدر اعتماد به نفس در آدم وشخص ميهمان ايجاد مي كند. به آقاي رضايي گفتم : از استاد چه خبر؟ فرمودند كه ايشان با سيد هماهنگ شده وزنگ زدم در راه هستند. نشستيم وموارد ي را كه قرار بود در جلسه مطرح گردد و تصميم گيري شود با آقاي رضايي مرور كرديم! سرگرم همين مسايل بوديم كه زنگ در به صدا در آمد و لحظه اي بعد سيد به همراه استاد افضلي  وارد شدند . كامل مردي با قدي بلند و ريش ومويي سپيد كه نشان از سالها تجربه داشت.
     استاد بسيار خوش برخورد بود. موقر و جذاب كه هراز چند گاه پس از معرفي  بنده و دوستان توسط سيد لبخندي بر لبانشان نقش مي بست! از سالهاي دور مي گفت و زمان حضورشان در حزب اسلام مكتب توحيد! راستي يادم رفت كه اين را بگويم : سيد و استاد در سالهاي دور، زمان تحصيلشان در كابل ، هردو در حزب اسلام مكتب توحيد حضور داشتند! و همسنگر قديمي محسوب مي شدند. سيد بنده را معرفي كردند و در توضيح  شخصيت بنده مقداري هم بنده رامورد لطف قرار دادند. يكي طلب سيد!
    استاد در مبلي كه در كنار بنده قرا داشت ، نشستند وسوالهايي از عملكرد تا به حال ما  و نهوه ي اداره تشكيلات و كلا حزب پرسيدند. وبنده يكايك تمام اوضاع و عملكردها را برايشان توضيح دادم و ايشان از سفر چند ماه قبلشان در كابل گفتند. در لابلاي سخنانشان فهميدم كه به تازگي دولت همه احزاب را ملقي اعلام كرده و احزابي كه خواستار راجستر شدن در كشور مي باشند ملزم به معرفي  حداقل هايي به هزار از اعضاي تحصيلكرده و باسواد شده اند. اين خبر مقداري بنده را تكان داد. چون اكثر احزاب داخل جهادي بودند و (وقتي براي تحصيل نداشتند) كه بتوانند اعضاي تحصيلكرده معرفي نمايند. ولي استاد خيلي زيركانه اين را فهميد و گفت كه نگران نباشيد اين مسئله، مي تواند راه را براي جوانان مستعد و علاقمندي مثل شما هموار نمايد، تابتوانيد در ساختار سياسي و حكومتي جديد حرفهاي نو و ايده هاي بكر خودرا عرضه نماييد. بحث و گفتگو ادامه داشت! نمي دانم چرا اين فكر در من ايجاد شده بود كه اين مسئله مي تواند يك دهن كجي به عامه جامعه باشد كه از سواد اندكي برخوردار بودند، با اينكه باور داشتم كه مي تواند جلوي تعدد احزاب رنگارنگ را در افغانستان بگيرد. گفته ها زياد است !
       هنوز چاي سبزي را كه ميزبان آورده بود تمام نشده بود كه سفره ناهار پهن شد و در اتاق كناري همراه استاد سر سفره نشستيم! مثل هميشه برروي زمين! نمي دانيد كه برروي زمين سفره گسترانيدن چه صميميتي ايجاد مي كند، تا برروي ميز، ناهار خوردن !  من كه هربار روي ميز غذايي ميل كردم ،ياد رستوران و بدتر از آن، ياد اين ساندويچي هايي كه سرپايي ميزبلندي دارند و مجبوري كه مواظب باشي خرده نانهايي كه مي خوري را برروي زمين نريزي  مي افتادم. سر سفره هم حرفهايي رد وبدل شد. ودر آخر با دعاي استاد سفره ناهار جمع شد. وطنكي وطنكي ! بكر بكر!
....... با كمي بحث در مورد شكل گيري و اهداف پديده ي وهابي گري مجلس ادامه يافت تا نوبت به سخنراني استاد رسيد.
متن سخنراني ايشان را در لينك زير مي توانيد دنبال كنيد!
ضرورتهاي كار تشكيلاتي و حزبي

۱۳۸۹ آبان ۲۰, پنجشنبه

گزارش ساليانه شوراي اداري تهران ايران89 مهرماه


   شنبه  ششم نوامبر2010

      گزارشی که پیش رو دارید، گزارش سالیانه شورای اداری ح س م ا در ایران تهران می باشد که به مرکز و شخص محترم زبیر پیروز ارسال داشته شده است. جهت شفاف سازی اقدام به انتشار کلیه گزارشها و اطلاعیه های حزبی در این صفحه می نماییم.
شخص محترم زبیر پیروز نیز می توانند در صورتی که گزارشهای مکتوب به دستشان نرسید از این وبلاگ عملکرد شوراها را دنبال نماییند.


گزارش اساسي
شماره سند: 13/8 9 8
مورخ : 12/8/1389

شوراي اداري حزب سعادت مردم افغانستان ايران تهران



بسم الله الرحمن الرحيم
گزارش اساسي
       به رياست حزب سعادت مردم افغانستان محترم( زبيرپيروز):
       با عرض سلام و خسته نباشيد.گزارش عملكرد شوراي اداري حزب سعادت مردم افغانستان (ايران- تهران) را در سال جاري89 را به سمع نظر شما مي رسانيم.
       در ابتداي سال جاري نظر به رهنمود شما مبني بر ادغام تشكيلاتي ، در جلسه اي از تشكيلات اداري حزب متحد ملي افغانستان دعوت به عمل آمد تا براي آشنايي و معرفيرييس تشكيلات اداري حزب متحد ملي افغانستان در تهران و كادر اداري وي به اعضاي شوراي اداري (ح س م ا )در ايران تهران در محل برگزاري جلسات ماهيانه حضور بهم رسانند.كه با توجه به روند جلسه و عملكرد شخص رييس تشكيلات (ح م م ا) تهران و دوستانش كه به نوعي جلسه را بي اعتنا به دوستان ما به جلسه تشكيلاتي خود تبديل كرده و برخورد ايشان با عضاي خودشان و همچنين دوستان ما شبهه هايي را در اذهان دوستان ما بر انگيخت ، در ادامه جلسات دوره اي: مهمترين موضوع شناخت و نهوه ي ادغام تشكيلات تهران با تشكيلات حزب متحد ملي افغانستان در تهران بوده
ودر جلسات برای آشنایی با این دوستان که سابقا جزو جبهه متحد ملی بوده اند از محترم ....... از مسوولین قدیمی این جبهه و همسنگران جبهه متحد ملی ضمن دعوت به ادامه همکاری و فعالیتهای ایشان در دوره های قبلی درمورد مسوول تشکیلات اداری تهران ح م م ا و معرفی ایشان در دوره های قبلی سووالاتی پرسیده شد وایشان کمال همکاری را با ما مبذول داشتند. در دوره های متعدد محترم بارکزی وظیفه شناسایی اعضای قدیمی و دوستان گذشته جبهه متحد ملی را بر عهده داشته و با ایشان ارتباطاتی نیز ایجاد فرمودند.
      در ادامه تصمیمات جلسات شورای اداری ح س م ا در تهران مقرر گشت كه هيئتي براي نهوه ادغام دو تشكيلات و نيز شناخت بيشتر از اعضاي تشكيلات و شخص رییس فعلی آنها در جلسات ايشان شركت نمايند.
در جلسات ايشان شركت كرديم و با بي احترامي ايشان نتوانستيم به توافقي براي ادغام برسيم كه شرح آن در گزارش ادغام به پيوست اين گزارش برايتان ارسال داشته ايم و همچنين همان زمان نيز در آدرس ايميل جنابعالي ارسال شده بود.
اين رفتار دوستان ما (.......)و خبر ادغام حزب در كابل صدمات جبران ناپذيري بر اعتماد اعضاء ما داشت به طوري كه بسياري خواستار خروج ازحزب و استعفا شدند . چون شخص رییس این تشکیلات را نماينده و نمونه حزب متحد ملي مي دانستند ! و مثل معروف مشت نمونه خروار است را بیان می نمودند.كه تاكنون هم بیشتر وقت را صرف اعتمادسازي كرده ايم.
          در ادامه
          با توجه به رهنمود شما بر اينكه دوباره از ايشان جهت ادغام دو تشکیلات دعوت به همكاري نماييم. دعوتنامه اي به كادر اداري (ح م م ا) در تهران و ايران ، خطاب به مهندس ..... كه در غياب آقاي ...... مسووليت كادراداري و تشكيلات را به عهده داشت روان كرديم.
         شخص مهندس ..... و تشكيلات وي پاسخ رسمي براي ما نداده است و دعوتنامه را كه خواسته بوديم در ذيل آن پاسخ را براي ما ارسال دارند هم به ما بازنگردانيده اند. فقط بصورت شفاهي و تلفني آنهم در ادامه پيگيري هاي ما گفته شده كه ما جوابي نداريم و ریس تشکیلات که غایب می باشد ، بايد جواب اين نامه را بدهند. در صورتي كه دعوتنامه خطاب به شخص مهندس ......که مسوولیت فعلی تشکیلاتشان را به عهده دارد، بوده است. كه متن آنرا نيز به همراه اين گزارش براي شما ارسال داشته ايم.
با توجه به نبود امكان ارتباط نزدیک ارسال به موقع گزارشات به شماممکن نبوده و گزارش آخرين مسوده ، مصوبه مربوط به آخرين جلسه رسمي تشكيلات اداري (ح س م ا ) تهران ايران ، را براي شما به پيوست اين گزارش ارسال داشتيم و قابل ذكر است كه با توجه به وضعيت سياسي و امنيتي حاكم بر مهاجرين به دنبال اطلاع رساني از طريق اينتر نت بوديم كه با پيگيري ها توانستيم وبلاگ حزب سعادت را در موضوعات(تاريخچه و معرفي حزب سعادت مردم افغانستان ء اساسنامه حزب ، گزارش نواحي ، رهنمود هاي مركز( كابل) ، بررسي وضعيت احزاب در افغانستان ، خبرها : خبرهاي داخلي ، خبرهاي مهاجرين ، و... و) را براي معرفي حزب سعادت و همچنين پل ارتباطي بين اعضاء و تشكيلات اداري حزب در تهران و همچنين كابل را بصورت مقدماتي را ه اندازي نماييم . كه اين مي تواند شما را از احوال ما و عملكرد ما آگاه نمايد.خواهشمنديم كه نظر خودرا در مورد محتواي اين وبلاگ براي ما بيان نماييد . آدرس ايميل تشكيلات را هم برايتان گزاشته ايم و آدرس اينتر نتي آنها را در ذيل همين گزارش براي شما ارسال مي داريم، مي توانيد كه گزارش هاي ما را بصورت خصوصي در آن مطالعه نماييد. در پايان عزت وسعادت شما و مردم افغانستان را خواستاريم .
       در پايان به دليل پاره اي مسايل از بردن اسامي خاص وشورا وريز نام هاي تشكيلات معذوريم .
                                               همه براي ساختن افغانستاني آباد ، ملتي متحد، گام بسوي سعادت برمي داريم.
پيوست آدرس هاي اينترنتي

آدرس ايميل (ح س م ا) تشكيلات اداري تهران :  saadat.teh@gmail.com
آدرس سايت وبلاگ حزب سعادت مردم افغانستان
حزب سعادت مردم افغانستان    http://saadatafg.blogspot.com
وبلاگ پشتيبان د رايران         http://saadatafg.persianblog.ir
درگاه خبري(بخش اخبار)       http://saadatafg-news.blogspot.com

رياست شوراي اداري ح س م ا در تهران ايران  ذيل اين گزارش را مهر نمودند.

اسامی در متن این گزارش عمدا حذف شده است.
دوازدهم آبان 1389